środa, 15 kwietnia 2015

MOJE WYPIEKI I DESERY NA KAŻDĄ OKAZJĘ ( Recenzja )

Autor: Dorota Świątkowska
data wydania: 21 października 2014
liczba stron: 304
wydawnictwo: Egmont Polska











Mam ochotę na coś słodkiego. To zdanie jest często przez nas wymawiane. Tylko czasami bywa tak, że pudełeczko z ciasteczkami jest puste...I co w tedy czynimy? Najczęściej kierujemy się w stronę cukierni. Ale wydaje mi się, że upieczone przez nas samych ciasto będzie nam bardziej smakowało...:-). W tej sytuacji najnowsza książka z przepisami na ciasta i desery znanej blogerki kulinarnej - Doroty Świątkowskiej sprawdzi się doskonale...Chciałabym zaznaczyć, że Pani Dorota otrzymała w 2009 roku tytuł blogerki roki, a sam blog w 2008 roku otrzymał miano bloga roku. Zapraszam wszystkich na: http://www.mojewypieki.com/ .

zdj: Dorota Świątkowska


"Moje wypieki i desery na każdą okazję" to przepięknie wydana i zilustrowana książka. Autorką zdjęć jest sama właścicielka bloga. Jak widać, Pani Dorota skrywa w sobie wiele talentów. 


Cała książka podzielana jest na rozdziały. Każdemu rozdziałowi przypisana została inna tematyka. Począwszy od przepisów na urodzinowe słodkości, walentynki, Wielkanoc, na piknik,  po słodkie dodatki do filiżanki kawy i wiele innych...


Sięgając po książkę każdy miłośnik ciast i deserów znajdzie coś dla siebie. Urodziny nie mogą się odbyć bez pysznego tortu. Jak dla mnie numerem jeden jest tort piętrowy czekoladowo-borówkowy i to nie tylko ze względu na to w jaki sposób został zaprezentowany na zdjęciu :-). 

zdj: Dorota Świątkowska


Czekolada to afrodyzjak, a gdy do czekolady dodamy truskawki...mmm. Lepiej nie będę pisać co może się wydarzyć po zjedzeniu takiej pyszności przez zakochanych bo nie ma jeszcze godz. 23.00 :-). Ciasto czekoladowe z truskawkami to obowiązkowy deser kończący romantyczną walentynkową kolację  we dwoje...



Tak się złożyło, że Święta Wielkanocne już za nami, ale dzięki przepisowi na mazurek udało mi się wygrać w konkursie tę oto książkę. Mazurek z nutellą i orzechami to dla mnie zupełnie coś nowego. Na pewno za rok będzie u mnie gwiazdą na stole wielkanocnym, obok sernika mojej mamy oczywiście :-). 

zdj: Dorota Świątkowska


Na majówkę...na wędrówkę. A może na piknik. Za oknem robi się coraz cieplej i piękniej, więc taki wypadzik na łono natury z koszykiem będzie wspaniałym pomysłem na spędzenie wolnego czasu. Bardzo dobrym rozwiązaniem będą w tym przypadku małe babeczki, popularnie zwane muffinkami. Muffiny z żółtym serem, jak widać nie zawsze muszą być to słodkie babeczki. 




Chociaż do herbaty lub kawy to tylko te na słodko. Babeczki Caffe Late. Jak sama ich nazwa wskazuje przeznaczone są jako dodatek do aromatycznej kawusi, ale nie tylko...

 



Pisząc recenzję przedstawiłam kilka propozycji na ciasta i desery, które można znaleźć w książce "Moje wypieki i desery na każdą okazję" Każdy przepis zawiera w sobie listę składników, szczegółowy opis sposobu przygotowania oraz jaka ilość porcji może powstać z danego przepisu. Wszystko napisane jest prostym i zwięzłym językiem, więc wydaje mi się że osoba, która dopiero zaczyna szaleć w kuchni nie będzie miała większych problemów.

Dodatkowym plusem są bardzo pomocne wskazówki na końcu książki na podstawowe przepisy. Dzięki takiemu posunięciu wystarczy tylko przerzucić parę kartek, bo przy głównym przepisie znajduje się odnośnik. Fajnym pomysłem było również zamieszczenie przez Panią Dorotę przeliczników kuchennych oraz indeksu.

Książka Pani Doroty powinna znaleźć się w biblioteczce każdej pani domu, przy okazji stworzy piękną ozdobę. Ale wydaje mi się, że takie książki nie powinny się kurzyć, więc życzę  udanych wypieków i mam nadzieję, że po degustacji nie usłyszycie słów "Oddaj fartucha" :-).

POLECAM
MOJA OCENA 10/10







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz