sobota, 2 stycznia 2016

PODSUMOWANIE ROKU 2015










Koniec roku ma to do siebie, że lubimy te dwanaście miesięcy sobie podsumować. Co zrobiliśmy nie tak, o czym zapomnieliśmy. W osobnej rubryce spisujemy nasze osobiste sukcesy. Te małe, jak i te większe. Może w Nowym Roku powinniśmy coś zmienić, lub jest dobrze tak jak teraz. Ale zawsze może być lepiej, prawda. Ja również mam swoje podsumowanie. Dotyczy ono oczywiście książek. Jakżeby inaczej. Od pierwszego stycznia roku minionego postanowiłam notować sobie tytuły książek, które uda mi się przeczytać. Po raz pierwszy wzięłam udział w wyzwaniu czytelniczym. Przeczytam 52 książki w 2015. Jesteście ciekawi czy mi się udało? Zaznaczam, że nie czytałam książek na wyścigi. Wzięłam udział w zabawie dla sprawdzenia samej siebie, a przy okazji mogłam zobaczyć co czytają inni. Nie będę Was dłużej trzymać w niepewności. W 2015 roku przeczytałam...70 książek. Po zliczeniu wszystkich stron na wyświetlaczu kalkulatora wyświetliło się: 27.209!! Nie ukrywam, ale jestem z siebie dumna. W dużej mierze była to literatura obyczajowa. I już teraz mogę zdradzić, że biorę ponownie udział w wyzwaniu. Może wynik ulegnie poprawie, kto wie. 
Trudno mi było wybrać z pośród tej siedemdziesiątki tą jedną, która zasłużyła na miano Książki Roku 2015. Dlatego też, zdecydowałam się za pomocą okładek pokazać Wam kilka książek, które mnie uwiodły. Zachwyciły swoją treścią i do których z pewnością kiedyś wrócę: 


Tak prezentuje się wyróżniona przeze mnie piętnastka. Jeśli nie czytaliście jeszcze żadnej z tych pozycji zachęcam do nadrobienia czytelniczych zaległości. 
Jeśli chodzi o sprawy związane z blogiem, tu też działo się sporo. Z każdą opublikowaną recenzją rósł licznik wyświetleń, i w dalszym ciągu rośnie. Bardzo, ale to bardzo Moi kochani dziękuję. Cieszę się niezmiernie, że odwiedzacie Półkę. Mam nadzieję, że zachęcam Was poprzez bloga do czytania. Bo czytanie to coś wspaniałego, więc  korzystajmy z tego na całego. Aż mi się delikatnie zrymowało. 
Na pewno macie swoje marzenia. Ja również. Jednym z nich było zawarcie współpracy z wydawnictwem literackim. Podobno gdy się mocno wierzy, marzenie się spełni. Jaka była moja radość, gdy pewnego dnia odczytałam pozytywną wiadomość od jednego z wydawnictw w sprawie współpracy? Nie do opisania. Tak się składa, że w 2015 zawarłam 13 takich współprac. Gdyby tego było mało na moją prośbę pozytywnie odpowiedziały 2 księgarnie internetowe oraz 3 portale literackie. Mogę w tej chwili napisać jedno wielkie DZIĘKUJĘ
Na facebookowym profilu Półki z książki również było ciekawie. Udało mi się zorganizować kilka konkursów. Nie ma nic przyjemniejszego jak podarować komuś książkową nagrodę. Otrzymanie wiadomości, w której uczestnik pisze, jak bardzo cieszy się z wygranej, sprawia, że czas na prowadzenie bloga nie jest czasem zmarnowanym. 
To by było na tyle jeśli chodzi o podsumowanie roku 2015. Jak widzicie, nie było nudno. Mam nadzieję, że rok 2016 będzie obfitował w wiele ciekawych książek i wydarzeń. Na koniec pragnę poinformować, że niebawem na blogu pojawi się pierwsza noworoczna recenzja. 

5 komentarzy:

  1. Naprawdę fajny wynik! Widzę, że to był naprawdę udany dla Ciebie rok! Nic, tylko zazdrościć ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie - u mnie kilka słów o zmianach zaplanowanych na 2016 rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Końcówka mogłaby być lepsza, ale patrząc na całość wygląda to nieźle :-)

      Usuń
  2. Piękny wynik, serdecznie Ci gratuluję! Ja nigdy bym nie pomyślała, że blogowanie to czas zmarnowany. Nawet wolę go od spędzania czasu w szkole, z nieodpowiednim dla mnie towarzystwem. ;) A Lawendowy Pokój jest genialną powieścią. Nie wiem, czy czytałaś, ale warto zagłębić się w powieść tej samej autorki, Niny George do książki Księżyc nad Bretania - jest cudowna. ;)

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadam "Księżyc nad Bretanią". Książka czeka grzecznie na półce na swoją kolej :-)

      Usuń
  3. Gratulacje! Oby kolejny rok przyniósł jeszcze ciekawsze tytuły. ;)

    OdpowiedzUsuń