wtorek, 25 sierpnia 2015

SPIS KSIĄŻKOWY


Jakiś czas temu na fanpejdżu Półki z książką umieściłam zdjęcie swojego prywatnego księgozbioru. Nie jest może jakiś pokaźnych rozmiarów, ale jestem z niego szalenie dumna.
Część książek została przeze mnie zakupiona, część udało mi się wygrać w różnorakich konkursach. Kolejne egzemplarze przywędrowały do mnie w ramach współpracy z wydawnictwami i portalami literackimi. W sumie uzbierała mi się ponad setka woluminów. 
Od pewnego czasu moją książkową kolekcją zainteresowała się pewna osoba, jest nią moja ciocia, która tak jak ja kocha czytać. Jak wiemy z pożyczaniem książek bywa różnie. Nie zawsze wracają w nienaruszonym stanie, lub co gorsze nie wracają w cale. Ale rodzinie się nie odmawia, prawda :-). Moja ciotunia stała się częstym gościem w moim domu, tak się składa, że wczoraj po raz kolejny gościłam ją w swoim domu. Ja to muszę chyba pomyśleć nad otworzeniem fillii Biblioteki Publicznej. Ale do rzeczy. Odwiedziny mojej cioteczki zainspirowały mnie, aby stworzyć spis swoich książek. Wydaje mi się, że jest to niezły pomysł. Warto wiedzieć co stoi na półce, w razie jakiejkolwiek pożyczki może nam się potem przydać. Odhaczając szybko i w łatwy sposób sprawdzimy jakich książek nam brakuje. Oczywiście co jakiś czas trzeba go aktualizować...

Tak prezentuje się mój spis: 

1. Mark Helprin - "Zimowa opowieść"
2. Stephen King - "Przebudzenie"
3. Stanisława Kuszelewska-Rayska - "Kobiety"
4. Ake Edwardson - "Park Marconiego"
5. Dominik Kozar - "Likwidator'44"
6. Anna Klejzerowicz - "Sekret czarownicy"
7. Edyta Świętek - "Banki mydlane"
8. Eric-Emmanuel Schmitt - "Kiedy byłem dziełem sztuki"
9. Magdalena Witkiewicz - "Moralność pani Piątek"
10. Jo Nesbo - "Syn"
11. Mateusz M. Lemberg - "Patron"
12. Robert Crais - "Uprowadzeni"
13. Barbara Sęk - "Miłość na szkle"
14. Katarzyna Puzyńska - "Więcej czerwieni"
15. Katarzyna Puzyńska - "Trzydziesta Pierwsza"
16. Matt Richtel - "Zabawka diabła"
17. Katarzyna Bonda i inni - "Cicha 5"
18. Virginia C. Andrews - "Kwiaty na poddaszu"
19. Louse Penny - "Zabójczy spokój"
20.Charlotte Link - "Obserwator"
21. A.S.A Harrison - "W cieniu"
22. Magdalena Witkiewicz - "Pierwsza na liście"
23. Patrick Lapeyre - "Życie jest krótkie, a pożądanie nie ma końca"
24. Anna Klara Majewska - "Rok na Majorce"
25. Isabell Allende - "Dziennik Mai"
26. Nina George - "Księżyc nad Bretanią"
27. Fannie Flagg - "Wciąż o tobie śnię"
28. Mauren Lee - "Flora i Grace"
29. Emma Straub - "Lato na Majorce"
30. Isabelle Lafleche - "Kocham Nowy Jork"
31. Małgorzata Warda - "Miasto z lodu"
32. Richard C. Morais - "Podróż na sto stóp"
33. Marcin Prokop - "Jego wysokość Longin"
34. Izabella Frączyk - "Koniec świata"
35. Karol Kłos - "Latarnik"
36. Karol Kłos - "Latarniczka"
37. Sue Mon Kidd - "Sekretne życie pszczół"
38. Dorota Gąsiorowska - "Obietnica Łucji"
39. Aleksandra Domańska - "Ulica Pogodna"
40. Hanna Kowalewska - "Tam gdzie nie sięga już cień"
41. Susan Mallery - "Za milion dolarów"
42. Carlos Ruiz Zafon - Więzień nieba"
43. Christian Jacq - "Sen Kleopatry"
44. Philip Kazan - "Apetyt"
45. Anna Klejzerowicz - "List z Powstania"
46. Adele Parks - "Spotkanie w chmurach"
47. Barbara O'Nell - "Niech ci się spełnią marzenia"
48. Kathleen Grissom - "Dom służących"
49. Gabriela Gargaś - "Pośród żółtych płatków róż"
50. Anna Klejzerowicz - "Cień Gejszy"
51. Maggie O'Farell - "Kiedy odszedłeś"
52. Jodi Picoult - "Kruche jak lód"
53. Nina Majewska-Brown - "Wakacje"
54. Jordi Sierr i Fabra - "Pięć dni w październiku"
55. Mingmei Yip - "Uwodzicielki"
56. Joanna Spencer - "Księżna Monako"
57. Rosanna Ley - "Dom na Sycylii"
58. David Nicholls - "My"
59. Lisa Scottoline - "Wracajmy do domu"
60. Lisa Niemi Swayze - "Walczyłam o Patricka"
61. Aleksandra Grzymkowska - "Przecież wiesz"
62. Lisa Wingate - "Strażniczka opowieści"
63. Joanna Kruszewska - "Awaria uczuć"
64. Wendy Markham - "Lato w Nowym Jorku"
65. Magda Bielicka - "No i bajka"
66. Maria Ernestam - "Córki marionetek"
67. Iwona J. Walczak - "Dom złudzeń"
68. Vera Falski - "Za żadne skarby"
69. Cecelia Ahern - Love, Rosie"
70. Krystyna Mirek - "Podarunek"
71. Douglas Kennedy - "Ta chwila"
72. Nina George -"Lawendowy pokój"
73. Gilles Legadinier - "Do usług szanownej Pani"
74. Diego Galdino - "Zadbam o to, żeby cię nie stracić"
75. Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Szukaj mnie wśród lawendy"
76. Katarzyna Michalak - "Ogród Kamili"
77. Katarzyna Michalak - "Zacisze Gosi"
78. Katarzyna Michalak - "Przystań Julii"
79. Katarzyna Michalak -"Dla ciebie wszystko"
80. Anna Kleiber - "Głupia baba"
81. Cynthia Ellingsen - "Trzy panny młode"
82. Nike Ferida - "Panna Młoda"
83. Gina Holmes - "Szklane skrzydła"
84. Aleksandra Seghi - Fanklub bułeczek z rozmarynem"
85. Jill Mansell - "Kocham cię nad życie"
86. Leila Meacham - "Róże"
87. Izabela Sowa - "Powrót"
88. Melanie Gideon - "Żona_22"
89. Anna Gavalda - "Billie"
90. Irena Matuszkiewicz - "Przerwana podróż"
91. Anna Kleiber - "Kobieta z pazurem"
92. Abbie Taylor - "Dziecko Emmy"
93. Julie Lawson Timmer - "Ostatnie pięć dni"
94. Jojo Moyes - "Razem będzie lepiej"
95. Cecelia Ahern - "P.S. Kocham cię"
96. Jonas Jonasson - "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął"
97. Katarzyna Grochola - "Huston, mamy problem"
98. Michele Phoenix - "Popękane miejsca"
99. Renata Kosin - "Kołysanka dla Rosalie"
100. Robert Galbraith - "Wołanie kukułki"
101. Ewa Bartkowska - "Ja, judaszka" 
102. Sarah Lark - "Złoto Maorysów"
103. Karolina Wilczyńska - "Jeszcze raz, Nataszo"
104. Natasza Socha - "Rosół z kury domowej"
105. Izabela Pietrzyk - "Rodzinny Park Atrakcji"
106. Robert Rotenberg - "Apartament 12A"
107. Diane Chamberlain - "W słusznej sprawie"
108. Izabella Frączyk  - "Siostra mojej siostry"
109. Anna Karpińska - "Za jakie grzechy"
110. A.J. Cross - "W pułapce"

C.D.N...:-)                                       

5 komentarzy:

  1. ja bym tak nie mogła niestety, za dużo książek ;) teraz to się waha bo część z nich wymieniam, często 2 za 1 i na razie spisu nie robię jak się unormuję, pozbędę się zalegających wtedy sprawdzę jakich mi brakuje ;) na pewno jedna książka do mnie nie wróci, koleżanka wyjechała, a książka pewnie razem z nią ale w sumie i tak chciałam ją wymienić więc niech się jej dobrze wiedzie w nowym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze dałam radę zrobić taki wpis, ale przy większej ilości książek byłoby to trudne :-)

      Usuń
  2. Mi by się po prostu nie chciało bawić z wypisywaniem książek :O Dlatego szacunek! :D

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też myślę o skatalogowaniu zbiorów, ale to straszna robota - liczba solidnie czterocyfrowa. Od roku 2010 spisuję na bieżąco nowe nabytki, ale dużo było w domu już wcześniej, jako że nie jestem pierwszym pokoleniem czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja przy ostatnich porządkach skatalogowałam moje zbiory w zwykłym dokumencie w excelu ;) Zajęło mi to trochę czasu, ale przynajmniej wiem co mam na półkach :)

    Zapraszam do mnie na www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń